Google Tag Manager to darmowe narzędzie opracowane przez koncern Google, które ma ułatwić prace osobom zajmujących się marketingiem. Narzędzie to posiada ogrom funkcji, a jego wykorzystanie daje ogrom możliwości, jednak GTM wciąć nie cieszy się dużą popularnością.

Czym jest Google Tag Manager?

GTM to zaawansowane narzędzie, które pozwala na śledzenie i na zarządzenie tagami na stronie internetowej. Tagi to fragmenty kodu budującego stronę, które zawierają między innymi informacje o ruchu na stronie i o zachowaniu się użytkowników. Dzięki temu możliwe jest poznanie precyzyjnych statystyk dotyczących danej strony internetowej i to bez konieczności ingerencji w sam kod strony internetowej, ponieważ wszystko odbywa się za pośrednictwem jednego narzędzia. Rozwiązanie to jest więc doskonałe dla osób, które niekoniecznie znajdą się na programowaniu.

Jak utworzyć konto GTM Google?

Utworzenie konta Google Tag Manager jest łatwe i nie zajmuje wiele czasu. Aby przystąpić do pracy z narzędziem, wystarczy natomiast utworzyć nowy kontener, czyli przestrzeń, w której będzie odbywało się zarządzanie daną stroną internetową. Następnym krokiem będzie instalacja kodu GTM. Po skutecznym utworzeniu nowego kontenera pojawi się dwuczęściowy kod, który należ skopiować i umieścić w szablonie strony internetowej. Pierwszą część kodu należy wstawić po znaczniku otwierającym <head>. Miejsce na drugą część kodu zostało natomiast przewidziane tuż po znaczniku <body>. Jeżeli na jakiejś stronie internetowej wprowadzony został już kod Google Analytics, to należy go usunąć i zastąpić kodem GTM. Późniejsze użytkowanie narzędzi Google Analytics będzie możliwe dzięki tagowi GA, którym zarządzać można za pośrednictwem Tag Managera.

Zaawansowane funkcje GTM

Google Tag Manager oferuje zaawansowane opcje, które zdecydowanie usprawniają zarządzanie daną stroną w kontekście działań marketingowych. Przy pomocy tego narzędzia możliwe jest szybkie sczytanie dowolnych danych z kodu strony. Możliwość dodawania różnego rodzaju tagów umożliwia precyzyjne śledzenie statystyk, które związane są z aktywnością klientów, dzięki czemu możliwa jest precyzyjna ocena skuteczności podejmowanych działań reklamowych. Dzięki darmowemu narzędziu Google Tag Manager możliwe jest także wygodne i szybkie debugowanie nieprawidłowo działających skryptów strony, co zdecydowanie usprawnia pracę całego zespołu.

Czytaj także  Inteligentna produkcja – postaw na usprawnione procesy produkcyjne

Dlaczego warto korzystać z Google Tag Manager?

GTM Google to przede wszystkim narzędzie darmowe, a jego implementacja w prowadzonej strategii marketingowej przyniesie wiele korzyści. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest ogromna oszczędność czasu, na jaką ono pozwala. Poszczególne kody można dodawać, a także zarządzać nimi bez konieczności kontaktu z działem IT. Implementacja kodów GTM poprawia również działanie strony, ponieważ asynchroniczne ładowanie poszczególnych skryptów sprawia, że działa ona znacznie szybciej.

Kliknij po więcej informacji: https://digitalhill.pl/analityka-internetowa/gtm-dla-poczatkujacych-wdrozenie-i-przyklad-wykorzystania/