Pozycjonowanie sklepów internetowch to działania wpływające na większą widoczność stron w internecie i umieszczenie ich na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, co umożliwia łatwe ich odnalezienie przez użytkowników.

Jak rozpocząć pozycjonowanie sklepu?

Pozycjonowanie sklepu należy przeprowadzić w oparciu o następujące czynności:
* wybrać platformę dla sklepu – sklep internetowy jest rozbudowany i posiada podstrony dlatego należy dobrać do niego odpowiednią platformę. Platforma ta musi umożliwiać rozbudowanie sklepu i ograniczyć problemy, które mogą się pojawić,
* zadbać o układ na stronach – podczas budowania sklepu ważne jest rozmieszczenie poszczególnych informacji na stronie. E – sklep powinien być przejrzysty i najlepiej aby był w formie drzewa, co umożliwi klientom łatwe poruszanie się po nim,
* zoptymalizować stronę – szybkość ładowania się strony jest bardzo ważna, ponieważ klienci nie lubią długo czekać na wyświetlenie się strony. Często zoptymalizowanie grafiki i zdjęć przyśpiesza działanie strony,
* stworzyć adres URL – adresy podstron sklepu powinny zawierać słowo kluczowe oraz być przyjazne dla Google,
* dobrać słowa kluczowe – słowa kluczowe są podstawą podczas procesu pozycjonowania dlatego muszą być one dopasowane i bezpośrednio związane z ofertą sklepu. Sklep internetowy będzie umieszczony wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki optymalizowaniu i dopasowaniu słów kluczowych,
* stworzyć unikalne treści – opisy oferowanych produktów w sklepie powinny być unikalne, ponieważ pomoże to w pozycjonowanie sklepu (https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/). Każde ze zdjęć powinno być podpisane.
Meta tagi są opisami widocznymi w wynikach wyszukiwania przyciągającymi uwagę użytkowników. Ważne jest aby podstrony e – sklepu zawierały słowa kluczowe związane z meta tagami,
* zainteresować klientów i stworzyć bloga – dzięki prowadzeniu bloga firmowego wzrośnie zainteresowanie klientów sklepem, a co za tym idzie zwiększy się ruch na stronie e – sklepu. Artykuły na blogu powinny być powiązane ze sklepem dzięki słowom kluczowym. Aby trafić do potencjalnych klientów warto na blogu odpowiadać na najczęściej zadawane pytania i szukane informacje w internecie,
* stworzyć linki zewnętrzne i wewnętrzne – zewnętrzne linki zwiększą ruch na stronie sklepu, a wewnętrzne pozwolą poruszać się po podstronach serwisu. Oba rodzaje linków pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony sklepu.

Czytaj także  Apple iPhone 12 czy warto go jeszcze kupić?

Czy pozycjonowanie sklepu jest drogie?

Ceny związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego wahają się między 30 a 6000 zł na miesiąc. Dobrze wykonane i odpowiedzialne pozycjonowanie strony sklepu kosztuje co najmniej dwa i pół tysiąca złotych.
Pozycjonowanie jest złożonym procesem i składa się z naturalności polegającej na ukryciu działań osoby pozycjonującej stronę oraz optymalizacji serwisu. Na cenę pozycjonowania sklepu internetowego składają się także indywidualne potrzeby każdego z klientów oraz środki przeznaczone na bezpieczeństwo sklepu oraz klienta.