Pozycjonowanie sklepów internetowch to działania wpływające na większą widoczność stron w internecie i umieszczenie ich na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, co umożliwia łatwe ich odnalezienie przez użytkowników.

Jak rozpocząć pozycjonowanie sklepu?

Pozycjonowanie sklepu należy przeprowadzić w oparciu o następujące czynności:
* wybrać platformę dla sklepu – sklep internetowy jest rozbudowany i posiada podstrony dlatego należy dobrać do niego odpowiednią platformę. Platforma ta musi umożliwiać rozbudowanie sklepu i ograniczyć problemy, które mogą się pojawić,
* zadbać o układ na stronach – podczas budowania sklepu ważne jest rozmieszczenie poszczególnych informacji na stronie. E – sklep powinien być przejrzysty i najlepiej aby był w formie drzewa, co umożliwi klientom łatwe poruszanie się po nim,
* zoptymalizować stronę – szybkość ładowania się strony jest bardzo ważna, ponieważ klienci nie lubią długo czekać na wyświetlenie się strony. Często zoptymalizowanie grafiki i zdjęć przyśpiesza działanie strony,
* stworzyć adres URL – adresy podstron sklepu powinny zawierać słowo kluczowe oraz być przyjazne dla Google,
* dobrać słowa kluczowe – słowa kluczowe są podstawą podczas procesu pozycjonowania dlatego muszą być one dopasowane i bezpośrednio związane z ofertą sklepu. Sklep internetowy będzie umieszczony wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki optymalizowaniu i dopasowaniu słów kluczowych,
* stworzyć unikalne treści – opisy oferowanych produktów w sklepie powinny być unikalne, ponieważ pomoże to w pozycjonowanie sklepu (https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/). Każde ze zdjęć powinno być podpisane.
Meta tagi są opisami widocznymi w wynikach wyszukiwania przyciągającymi uwagę użytkowników. Ważne jest aby podstrony e – sklepu zawierały słowa kluczowe związane z meta tagami,
* zainteresować klientów i stworzyć bloga – dzięki prowadzeniu bloga firmowego wzrośnie zainteresowanie klientów sklepem, a co za tym idzie zwiększy się ruch na stronie e – sklepu. Artykuły na blogu powinny być powiązane ze sklepem dzięki słowom kluczowym. Aby trafić do potencjalnych klientów warto na blogu odpowiadać na najczęściej zadawane pytania i szukane informacje w internecie,
* stworzyć linki zewnętrzne i wewnętrzne – zewnętrzne linki zwiększą ruch na stronie sklepu, a wewnętrzne pozwolą poruszać się po podstronach serwisu. Oba rodzaje linków pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony sklepu.

Czytaj także  W jakich branżach najlepiej sprawdzają się kleje termotopliwe? 

Czy pozycjonowanie sklepu jest drogie?

Ceny związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego wahają się między 30 a 6000 zł na miesiąc. Dobrze wykonane i odpowiedzialne pozycjonowanie strony sklepu kosztuje co najmniej dwa i pół tysiąca złotych.
Pozycjonowanie jest złożonym procesem i składa się z naturalności polegającej na ukryciu działań osoby pozycjonującej stronę oraz optymalizacji serwisu. Na cenę pozycjonowania sklepu internetowego składają się także indywidualne potrzeby każdego z klientów oraz środki przeznaczone na bezpieczeństwo sklepu oraz klienta.