Istnieje pewne bardzo znane powiedzenie mówiące o tym, że osoba lub firma nie istnieje, jeśli nie posiada własnego profilu w portalach społecznościowych. Do niedawna takie profile były zakładane w głównej mierze przez osoby prywatne, jednak dzisiaj zauważamy coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców możliwościami oferowanymi przez social media. Firma posiadająca własne profile na portalach społecznościowych może komunikować się z klientami i przekazywać im mnóstwo cennych informacji.

 

Można powiedzieć, że marketing social media to zbiór czynności i działań o charakterze marketingowym, których zadaniem jest generowanie ruchu czyli zwiększanie liczby osób odwiedzających stronę internetową przy wykorzystaniu najpopularniejszych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy też YouTube.

Tutaj znajdziesz więcej informacji: https://digitalhill.pl/uslugi/content-marketing/social-media-marketing/

 

Aktywne prowadzenie profilu w mediach społecznościowych jest bardzo istotne

 

Wiadomo nie od dziś, że profile aktywne cieszą się większym zainteresowaniem użytkowników, w porównaniu ze stronami, na których informacje i aktualizacje są umieszczane sporadycznie. Marketing social media w głównej mierze polega właśnie na dużej aktywności w prowadzeniu profilu firmowego. Dzięki temu możliwe jest dotarcie z reklamą do szerszego grona odbiorców i znalezienie większej grupy nowych klientów. Przy pomocy portali społecznościowych można przekierować wielu użytkowników na bloga firmowego, firmową stronę internetową czy też podstrony opisujące konkretne produkty oraz usługi. Oprócz tego aktywne profile na wspomnianych wyżej stronach social media pozwalają na lepszą komunikację ze stałymi odbiorcami oraz na budowę więzi na linii marka-klient. Innymi słowy marketing social media pozwala na stworzenie skutecznej, długofalowej strategii marketingowej.

 

Marketing w mediach społecznościowych – na czym on polega?

 

Czytaj także  Nowoczesna firma - co to takiego

Jeśli chodzi o marketing social media to w znaczącym stopniu opiera się on o odpowiednio przygotowaną i przeprowadzoną strategię marketingu wirusowego. Jeśli ktoś jest w stanie przygotować bardzo dobry post to potrafi on dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców i wygenerować spory ruch na stronie docelowej. Należy jednak pamiętać, że istotną sprawą jest też duże zaangażowanie osób, które prowadzą firmowy profil. Podstawowa sprawa to właściwa interakcja z użytkownikami, którzy śledzą profil. Polega ona przede wszystkim na rozmowach i odpowiedziach na pytania oraz komentarze osób śledzących stronę.

 

Co jeszcze warto wiedzieć?

 

Bardzo istotną sprawą jest wybór portalu społecznościowego. Co prawda można prowadzić profile w różnych serwisach, ale warto skupić się przede wszystkim na jednym, na którym można znaleźć największą grupę osób, które będą zainteresowane daną usługą albo produktem. Marketing social media polega na skutecznym korzystaniu z darmowych opcji oferowanych przez profile społecznościowe, ale nie należy zapominać o opcjach płatnych (takich jak płatne reklamy i promowanie), aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

 

Marketing social media posiada wiele zalet i umiejętne prowadzenie firmowych profili może przynieść firmie znaczne korzyści.