Przyjmuje się, że na pozycję strony wpływa około 200 czynników. Trzeba jednak pamiętać, że algorytmu Google wciąż się uczą i zmieniają, więc już w tym momencie z listy mogły zniknąć jedne czynniki i pojawić się zupełnie inne. Co ważne, Google nie udostępnia nigdzie listy rzeczy, na które trzeba zwracać uwagę, by strona była dobrze wypozycjonowana. SEO jest w gruncie rzeczy pewnego rodzaju sposobem na oszukanie wyszukiwarki i podsunięcie jej naszych treści w pierwszej kolejności. Pozycjonowanie można pozostawić fachowcom lub zająć się tym samodzielnie. Druga opcja nie należy do łatwych, ale można ją rozważyć, zwłaszcza jeśli dysponujemy niewielkim budżetem.

Pozycjonowanie na długi ogon (long tail)

Właściwie każdy już wie, że żeby ułatwić wyszukiwarkom pracę warto umieszczać w tekście frazy kluczowe, czyli takie słowa, które będą podpowiadały algorytmom o czym właściwie jest tekst. Dzięki temu Google może poprawnie sklasyfikować stronę i podsuwać ją poszukującym użytkownikom. Długi ogon obejmuje frazy kluczowe, które składają się aż z trzech lub więcej słów i ich średnia miesięczna liczba wyszukiwań nie jest duża. Zwykłe pozycjonowanie odbywałoby się na frazę “drogeria”. Wyników byłoby bardzo dużo, a wybicie się na rozsądną pozycję na pierwszej stronie wyszukiwania – trudne. W przypadku pozycjonowania na długi ogon fraza mogłaby brzmieć “drogeria internetowa z kosmetykami naturalnymi”. Stron, które będą odpowiadały na to zapytanie będzie dużo mniej, niż tych odpowiadających na frazę “drogeria”. Dzięki temu łatwiej będzie się wybić i znaleźć wysoko na liście wyszukiwania.

Wartościowy content

Bardzo ważny jest content znajdujący się na stronie. Wartościowe treści przyciągają odbiorców. To właśnie po nie przychodzą UU. Jeśli, więc uda Ci się ich zainteresować swoim przekazem będą spędzać więcej czasu na Twojej stronie. Tym samym zostanie ona uznana przez Google za bardziej wartościową i wartą tego, by na liście wyników znalazła się wyżej. Warto też tutaj zaznaczyć, że treści powinny być unikalne. Google nie lubi duplikatów zewnętrznych i wewnętrznych.

Czytaj także  Żarówka LED czy wolframowa? Jakie są różnice?

Zmiany w kodzie

Pozycjonowanie strony opiera się też o to, co nie jest widoczne dla użytkowników – zmiany w kodzie strony. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na optymalizację kodu pod względem tytułów stron, nagłówków, ale i fraz i słów kluczowych. Tytuł strony nie powinien być dłuższy niż 70 znaków.

Optymalizacja tagów i metadanych

Metadane są to wyniki, które wyświetlają się w wynikach organicznych wyszukiwarki. Nie wszyscy pamiętają o tym, by je uzupełniać. Wtedy tekst jest wybierana przez automat. Niestety może to zakończyć się tym, że meta opis nie będzie wcale zachęcał do odwiedzenia strony albo będzie urwany. Warto zawrzeć w nim pigułkę wiedzy strawną dla algorytmów Google oraz użytkowników internetu. Dzięki temu rośnie szansa, że ktoś, kto będzie szukał danej frazy zdecyduje się odwiedzić Twoją stronę.

Dowiedz się więcej: https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-long-tail/