W logistyce obsługa klienta z każdego sektora wymaga zindywidualizowanego podejścia. Wyzwania stwarzają nie tylko klienci z branży automotive, ale również przedstawiciele branży fashion. Logistyka przeżywa rozwój przede wszystkim w branży fast-fashion, gdzie trendy zmieniają się szybciej niż kartki kalendarza i występują duże wahania wolumenu zamówień. Dowiedz się, jak ważna jest logistyka w branży fashion!

Fast fashion i nowe kolekcje

Fast fashion to dział popularnej mody, która jest łatwo dostępna dla przeciętnego człowieka. To właśnie do tego rodzaju sektora zaliczają się największe sieci sklepów odzieżowych. W odpowiedzi na rosnące wymagania klientów konieczne było zwiększenie liczby nowych kolekcji wypuszczanych w ciągu jednego roku tak, że obecnie spotkać można nawet 12-sezonowe modele. Tak duża różnorodność ubrań, modeli, krojów i rozmiarów zwiększa zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową, a także zwiększa ryzyko popełnienia błędów. Fast fashion mogło się rozwinąć w pełni dzięki modelowi sprzedaży internetowej, w której firmy logistyczne działają w formie B2C.

Tutaj dowiesz się więcej: https://www.rhenus.com/pl/pl/uslugi/rozwiazania-magazynowe/logistyka-dla-branzy-fashion/

Procesy w obsłudze branży fashion

Logistyka dla branży fashion powinna być “szyta na miarę”, czyli dopasowana do potrzeb firm działającym w tym sektorze. Na szczególną uwagę zasługują aspekty związane z przejęciem towaru, ponieważ jego właściwe uporządkowanie i rozlokowanie ogranicza ryzyko błędu i pozwala na terminowe wysyłki. Zarówno przy dużych, jak i przy małych partiach towaru konieczna jest kontrola jakości oraz ilości poszczególnych sztuk produktu. Z uwagi na dużą ilość nowych kolekcji, często zachodzi również potrzeba wprowadzenia nowych produktów do portfolio. Kolejnym ważnym obszarem jest komplementowanie zamówień, które powinno przebiegać możliwie sprawnie i bezbłędnie. Często wykonuje się również różne usługi związane z pakowaniem odzieży oraz dołączeniem do przesyłki dodatków w postaci kodów rabatowych itp.

Czytaj także  Kiedy warto zainwestować w magazyn?

Na czym polega customer experience?

Rozwój sektora e-commerce spowodował zupełnie nowe wyzwania dla logistyki, do których zalicza się przede wszystkim dbałość o tzw. customer experiance, czyli o doświadczenie konsumenta płynące z kupowania w danym sklepie internetowym. Odpowiedzialność za to w największej mierze spoczywa na operatorze logistycznym. Nakład pracy potrzebny do tego, aby zamówienie dotarło do klienta w czasie 24 lub 48 godzin jest ogromny. Potrzebne są do tego również nowoczesne systemy usprawniające organizację. Klienci są bardzo wymagający i jeżeli proces obsługi zamówienie nie będzie spełniał ich wymagań, to następnym razem skorzystają z oferty konkurencyjnego sklepu. Na customer experiance składa się między innymi sposób pakowania towaru, a także sama jakość opakowania. Oczywiście kluczowe znaczenie ma także terminowość realizacji zamówienia. Duże znaczenie mają także szybkość rozpatrzenia ewentualnej reklamacji. Staranna obsługa procesów logistycznych wymaga dużego nakładu pracy.